لیونل مسی 10

لیونل مسی 10

همه چیز
لیونل مسی 10

لیونل مسی 10

همه چیز

حمله به مسی در شان ایرانی‌ها نبود/ وزارت خارجه به تیم ملی کمک می‌کند

هم گروهی ایران در گروه F جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی موضوعی است که همه اقشار جامعه باعلاقه آن را دنبال می کنند و به اظهار نظر درباره آن می پردازند. یکی از کسانی که اتفاقاً درباره فوتبال و مسائل آن دستی بر آتش دارد، حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در امارات است که سابقه عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در زمان ریاست محمد دادکان و نیز عضویت هیات مدیره باشگاه استقلال را در کارنامه خود دارد.
  
آصفی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی برنا اعلام کرد که وزارت امور خارجه در تلاش است تا بازی های خوبی را برای آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی فراهم کند.

*نظرتان در خصوص گروه ایران در جام جهانی برزیل چیست؟
به نظر من قرعه کشی متعادلی صورت گرفت و تیم ها به خوبی در گروه های مختلف تقسیم شدند و فقط گروه D خیلی سخت به نظر می رسد اما بقیه گروه ها متناسب هستند و ما هم در گروه خوبی قرار گرفتیم.

*یعنی معتقدید که ما می توانیم به دور دوم جام جهانی صعود کنیم؟
صعود به دور دوم کار بسیار سختی است اما باید دید در جام جهانی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. اگر تیم ملی تدارکات مناسبی داشته باشد و با روحیه خوب راهی جام جهانی شود، می تواند به موفقیت برسد.

*با توجه به اینکه قبلاً در وزارت امور خارجه فعالیت داشته اید، فکر می کنید که این وزارتخانه می تواند کمکی به تیم ملی برای انجام دیدارهای دوستانه با تیم های بزرگ و معتبر دنیا داشته باشد؟
بله حتماً می تواند. من مطلع شدم که آقای دکتر روانچی معاون وزارت امور خارجه جلسه ای را با آقای کفاشیان برگزار کرده اند و قول همکاری در زمینه فراهم کردن بازی های تدارکاتی را داده اند و فکر می کنم که با کمک وزارت امور خارجه بتوان بازی های خوبی را برای تیم ملی مهیا کرد.

*فکر می کنید انجام بازی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی، در بهبود روابط سیاسی بین ایران و این کشور، پس از بمب گذاری که در این کشور انجام شد و مخالفان آن را به ایران نسبت دادند، تاثیری داشته باشد؟
ما گاهی دچار خوش باوری می شویم که با دیپلماسی ورزشی می توان همه مسائل بین کشورها را حل کرد اما در بعضی جاها دیگر دیپلماسی ورزشی جواب نمی دهد و باید برای بهبود روابط برنامه های ویژه ای داشت و با جلسات مختلف سیاسی آن را حل کرد. پس فکر نمی کنم بازی ایران و آرژانتین در این موضوع تاثیری داشته باشد و باید از طریق گفتمان سیاسی مشکلاتی را که از طریق رژیم صهیونیستی بین ما و آرژانتین به وجود آمده است را برطرف کنیم.

*پس از هم گروه شدن با آرژانتین، عده زیادی از کاربران ایرانی به صفحه اجتماعی لیونل مسی حمله کرده و حرف های عجیب و غریب و کامنت های توهین آمیزی را برای او نوشتند که بازتاب بسیار زیادی در رسانه های مختلف داشت. در این خصوص چه نظری دارید؟
به اعتقاد من فرهنگ ما با الفاظ زشت و توهین آمیز بیگانه است و با فرهنگ ایرانی و اسلامی منافات دارد و حتی در قرآن هم آمده است که به مسلمانان توصیه شده بود که به بت های بت پرستان توهین نشود چرا که آنها هم به مقدسات شما هتک حرمت می کنند و بنابراین این اتفاق از نظر من، بسیار زشت و ناپسند بوده و اصلاً قابل توجیه نیست و در شان ایرانی ها نیست که چنین رفتاری با یک چهره مطرح داشته باشند و به اعتقاد من کسانی که چنین رفتارهایی انجام می دهند، اصلا ایرانی و مسلمان نیستند.

*به نظر شما در این خصوص چه کار باید کرد؟
طبق نظر بسیاری از کارشناسان، تنها راه حل این مشکلات کار فرهنگی است که باید برای آن تلاش زیادی انجام داد تا این رفتارها را دیگر شاهد نباشیم.

*از این موضوع که بگذریم، در خصوص انتخاب وزیر جدید ورزش و جوانان چه نظری دارید؟
آقای دکتر گودرزی کسی است که خودش قبلاً در کشتی بوده و در دانشگاه نیز به عنوان مدرس ورزش فعالیت می کرده است و با مدیریت ورزشی آشنایی دارد و فردی پخته و سرد و گرم چشیده است و می تواند اقدامات خوبی را در زمینه رشد ورزش کشور انجام دهد و امیدوارم که در کارشان موفق باشند.

*خبرهایی هم در خصوص حضور شما در آینده به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال شنیده می شود.
پیشنهاد که قبلاً بوده اما به تازگی پیشنهاد جدیدی به من نشده است و آقای دکتر گودرزی در این رابطه با من صحبت نکرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.